Method of police training

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v10i4.753

Keywords:

Instruction, Pedagogy, Learning, Police Instructor, Police

Abstract

The article aims to design the method of police training, to respond to the needs of the National Police of Colombia and especially the National Directorate of Schools. As a theoretical foundation, concepts on instructional design and Robert Gagné's learning theory were taken. On the other hand, the present investigation was developed with the qualitative approach, where the gathering of information was carried out with focal groups composed of experts in police education, interviews with experts in instruction and a bibliographical analysis on the subject of study. As a result, it is presented that every pedagogical approach applies to police training, as well as the profiles and competencies of the instructor, which are associated with experience in the police service and the study of teaching techniques; He also proposes the development of instruction in nine steps. Finally, the need for training for instructors is established in order to strengthen the design, development and evaluation of police training, as well as the communication skills of listening, reading, speaking and writing; In addition to this, it is also proposed to incorporate educational coaching techniques.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jorge Enrique Patiño Álvarez, Policía Nacional de Colombia

    Oficial de la Policía Nacional. Doctor en Educación. Magister en Educación.

  • Gonzálo Ricardo Londoño Portela, Policía Nacional de Colombia

    Brigadier General de la Policía Nacional de Colombia, Magister en Seguridad Pública. Director Nacional de Escuelas.

  • Diego Stetid Rodríguez Samora, Policía Nacional de Colombia

    Oficial de la Policía Nacional. Candidato a Doctor en Ciencia Política.

  • Bernardo Rafael Gil Rojas, Policía Nacional de Colombia

    Oficial de la Policía Nacional de Colombia. Magister en Docencia e Investigación. Doctorado de Educación y Sociedad.

References

Diaz, Frida & Hernández. Gerardo. (2011). Estrategias Docentes para un aprendizaje Significativo. Una interpretación

Constructivista. 3ra edición. México D.F., México: Mac Graw Hill.

Bou, Fernando (2013). Coaching Educativo. Bogotá D.C., Colombia: Ediciones de la U & Lid.

Centro de Formación Docente de la Policía Nacional. (2018). Plan de estudios del seminario en técnicas docentes. Bogotá D.C., Colombia: Dirección Nacional de Escuelas.

De Zubiria, Julián. (2009). Cómo Investigar en Educación. Bogotá D.C., Colombia: Editorial Magisterio.

Dirección Nacional de Escuelas. (2013). Potenciación del Conocimiento y Formación Policial. Proyecto Educativo Institucional. Bogotá D.C., Colombia: Imprenta Nacional.

Escuela Académica de Profesionales de Psicología. (2016). La teoría de aprendizaje de Robert Gagné. Chimbote, Perú: Universidad de los Ángeles de Chimbote.

Gotterber, E., Noguera, G. & Noguera, M. ( 2012) El aprendizaje visto desde la perspectiva ecléctica de Robert Gagné y el uso de las nuevas tecnologías en la educación Superior. Unión de Universidades de América Latina y el Caribe. ISSN:0041-8935. Recuperado de: htpp//www.redalyc.org/articulo.oa?id=3733109200

Guerrero Z, Tivisay, M., Flores. H. & Hazel. C. (2009) Teorías del aprendizaje y la instrucción en el diseño de materiales didácticos informáticos. Educere 13, 45, pp. 317-329. ISSN 1316-4910

Latorre, Marino. (2016). Educación, Instrucción, aprendizaje y Formación. Lima, Perú: Universidad Marcelino Champagnat.

López, Alexis. (2011). Evaluación del Aprendizaje. Maestría en Educación. Bogotá D.C., Colombia. Universidad de los Andes.

Malagón, Félix. (2003). Planificación Institucional en la Educación. Un reto estratégico de cambio para los gerentes educativos innovadores. Bogotá D.C., Colombia: 3r editores.

Ortiz, Alexander (2017). Currículo y Didáctica. Bogotá D.C., Colombia: Ediciones de la U.

Ortiz, Alexander (2017). Modelos Pedagógicos y teorías de aprendizaje. Bogotá D.C., Colombia: Ediciones de la U.

Silva, V., Martínez, J., Vergel, M. Modelo dinámico para analizar el desempleo en egresados de programas de educación superior. Revista Logos, Ciencia & Tecnología Disponible en:<http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=517754058003> ISSN 2145-549X

Policía Nacional de Colombia. (2018). Plan de Desarrollo para la Modernización y Transformación de la Educación. Bogotá D.C., Colombia: Imprenta Nacional.

Policía Nacional de Colombia. (2017). Sistema Táctico Básico para el Servicio de Policía. Bogotá D.C., Colombia: Dirección Nacional de Escuelas.

Posner, George. (1968). Análisis del Currículo. Tercera Edición. México D.F., México: Mac Graw Hill.

Sandoval, Casilimas. (1996). Investigación Cualitativa. Bogotá D.C. Colombia: Instituto Colombiano para el Fomento de la Educación Superior.

Tamayo, Niño, Cardozo & Bejarano. (2017) ¿Hacia dónde va la evaluación? Aportes conceptuales para pensar y trasformar las prácticas de educación. Bogotá D.C., Colombia: Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico.

Vergel-Ortega, M., Martínez Lozano, J., & Nieto, J.F., M. (2016). Validez de instrumento para medir el aprendizaje creativo. Revista comunicaciones en Estadística. 9, 2, pp. 239–254. Recuperado de: http://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/estadistica/article/view/2669/3126

Zafra, S., Martínez, J. y Vergel, M. Indicadores para evaluar la pertinencia social en la oferta académica de programas. Revista Logos, Ciencia & Tecnología. 6 (1): 142-155, 2014. Recuperado de: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=517751550012

Published

2018-10-25

Issue

Section

Research articles / Original articles

How to Cite

Method of police training. (2018). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 10(4), 207-218. https://doi.org/10.22335/rlct.v10i4.753