Method of police training
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v10i4.753Keywords:
Instruction, Pedagogy, Learning, Police Instructor, PoliceAbstract
The article aims to design the method of police training, to respond to the needs of the National Police of Colombia and especially the National Directorate of Schools. As a theoretical foundation, concepts on instructional design and Robert Gagné's learning theory were taken. On the other hand, the present investigation was developed with the qualitative approach, where the gathering of information was carried out with focal groups composed of experts in police education, interviews with experts in instruction and a bibliographical analysis on the subject of study. As a result, it is presented that every pedagogical approach applies to police training, as well as the profiles and competencies of the instructor, which are associated with experience in the police service and the study of teaching techniques; He also proposes the development of instruction in nine steps. Finally, the need for training for instructors is established in order to strengthen the design, development and evaluation of police training, as well as the communication skills of listening, reading, speaking and writing; In addition to this, it is also proposed to incorporate educational coaching techniques.
Downloads
References
Diaz, Frida & Hernández. Gerardo. (2011). Estrategias Docentes para un aprendizaje Significativo. Una interpretación
Constructivista. 3ra edición. México D.F., México: Mac Graw Hill.
Bou, Fernando (2013). Coaching Educativo. Bogotá D.C., Colombia: Ediciones de la U & Lid.
Centro de Formación Docente de la Policía Nacional. (2018). Plan de estudios del seminario en técnicas docentes. Bogotá D.C., Colombia: Dirección Nacional de Escuelas.
De Zubiria, Julián. (2009). Cómo Investigar en Educación. Bogotá D.C., Colombia: Editorial Magisterio.
Dirección Nacional de Escuelas. (2013). Potenciación del Conocimiento y Formación Policial. Proyecto Educativo Institucional. Bogotá D.C., Colombia: Imprenta Nacional.
Escuela Académica de Profesionales de Psicología. (2016). La teoría de aprendizaje de Robert Gagné. Chimbote, Perú: Universidad de los Ángeles de Chimbote.
Gotterber, E., Noguera, G. & Noguera, M. ( 2012) El aprendizaje visto desde la perspectiva ecléctica de Robert Gagné y el uso de las nuevas tecnologías en la educación Superior. Unión de Universidades de América Latina y el Caribe. ISSN:0041-8935. Recuperado de: htpp//www.redalyc.org/articulo.oa?id=3733109200
Guerrero Z, Tivisay, M., Flores. H. & Hazel. C. (2009) Teorías del aprendizaje y la instrucción en el diseño de materiales didácticos informáticos. Educere 13, 45, pp. 317-329. ISSN 1316-4910
Latorre, Marino. (2016). Educación, Instrucción, aprendizaje y Formación. Lima, Perú: Universidad Marcelino Champagnat.
López, Alexis. (2011). Evaluación del Aprendizaje. Maestría en Educación. Bogotá D.C., Colombia. Universidad de los Andes.
Malagón, Félix. (2003). Planificación Institucional en la Educación. Un reto estratégico de cambio para los gerentes educativos innovadores. Bogotá D.C., Colombia: 3r editores.
Ortiz, Alexander (2017). Currículo y Didáctica. Bogotá D.C., Colombia: Ediciones de la U.
Ortiz, Alexander (2017). Modelos Pedagógicos y teorías de aprendizaje. Bogotá D.C., Colombia: Ediciones de la U.
Silva, V., Martínez, J., Vergel, M. Modelo dinámico para analizar el desempleo en egresados de programas de educación superior. Revista Logos, Ciencia & Tecnología Disponible en:<http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=517754058003> ISSN 2145-549X
Policía Nacional de Colombia. (2018). Plan de Desarrollo para la Modernización y Transformación de la Educación. Bogotá D.C., Colombia: Imprenta Nacional.
Policía Nacional de Colombia. (2017). Sistema Táctico Básico para el Servicio de Policía. Bogotá D.C., Colombia: Dirección Nacional de Escuelas.
Posner, George. (1968). Análisis del Currículo. Tercera Edición. México D.F., México: Mac Graw Hill.
Sandoval, Casilimas. (1996). Investigación Cualitativa. Bogotá D.C. Colombia: Instituto Colombiano para el Fomento de la Educación Superior.
Tamayo, Niño, Cardozo & Bejarano. (2017) ¿Hacia dónde va la evaluación? Aportes conceptuales para pensar y trasformar las prácticas de educación. Bogotá D.C., Colombia: Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico.
Vergel-Ortega, M., Martínez Lozano, J., & Nieto, J.F., M. (2016). Validez de instrumento para medir el aprendizaje creativo. Revista comunicaciones en Estadística. 9, 2, pp. 239–254. Recuperado de: http://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/estadistica/article/view/2669/3126
Zafra, S., Martínez, J. y Vergel, M. Indicadores para evaluar la pertinencia social en la oferta académica de programas. Revista Logos, Ciencia & Tecnología. 6 (1): 142-155, 2014. Recuperado de: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=517751550012
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.