José Martí, observer and creator of realities: ideas precursors of the emergent paradigm

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v10i2.570

Keywords:

Emergent educación, critical thinking, educational Project, revolutionary culture, decolonization and emancipatory popular education

Abstract

The main purpose of this article is to define a sort of relationship between Jose Marti`s pedagogical thought and some statements about the paradigm of complexity, basically from the bio-pedagogy which supports the contemporary pedagogical researches based on the concepts of eco-educacion and   educational harmonization.

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Author Biographies

  • Roberto Medina Bejarano, Universidad Pedagógica Nacional

    Docente Investigador del Grupo  de investigación Enseñanza del Lenguaje –ELECDIS. Magíster en literatura. Magíster en Sociedad de la Información y del Conocimiento. Candidato a Doctor en Sociedad de la Información y del Conocimiento. Doctorando en Estudios sociales

  • Miguel Ángel Alomía Riascos, Universidad Pedagógica Nacional

    Docente Investigador del Grupo  de investigación Enseñanza del Lenguaje –ELECDIS. Magister en Administración. Candidato a Doctor en Educación

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Published

2018-03-21

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How to Cite

José Martí, observer and creator of realities: ideas precursors of the emergent paradigm. (2018). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 10(2), 111-119. https://doi.org/10.22335/rlct.v10i2.570