Aspirational elements in an Institution of higher education in the Colombia-Venezuela ́s Border

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v4i2.473

Keywords:

mission, vision, purpose, education, university

Abstract

This article presents the methodological framework and analysis of aspirational elements of the university Francisco de Paula Santander. From qualitative and quantitative analysis, from the application of instruments such as interviews, Delphi method, benefits matrix defines the mission, vision, institutional purpose for the period 2011-2019.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Genisberto López Conde, Universidad Francisco de Paula Santander
    Magister en Ingeniería electrónica.
  • Héctor Miguel Parra López, Universidad Francisco de Paula Santander
    Ingeniero de Sistemas. Master Scientarium en Administración educativa.
  • Mawency Vergel Ortega, Universidad Francisco de Paula Santander
    Licenciado en Matemáticas y Física. Especialista en Estadística aplicada. Magister en gerencia educativa. Doctor en educación.

References

Aguirre, S. C. (2010). The normativity of nature in aristotle and st. thomas. physis and natural just in classical philosophy. Pensamiento, 66(248), 245-260

Educación, U. D. (1994, octubre). http://www.unesco.org. Obtenido de http://www.unesco.org/cpp/sp/declaraciones/educacion.

Naciones Unidas, o. d. (2006). Plan de acción programa mundial para la educación en derechos humanos primera etapa. New York Y Ginebra: Unesco

Ohchr, O. d. (1997). Oficina del Alto Comisionado de Naciones Unidas para los Derechos Humanos – Ohchr. Obtenido de Directrices para la elaboración de planes nacionales de acción para la educación en la esfera de los derechos humanos. https://documentsddsny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N97/284/14/PDF/N9728414.pdf?OpenElement.

R, J. X. (2002). Educación y derechos humanos. Estrategias didácticas y organizativas. Madrid: Popular.

Unesco. (1974). Recomendación sobre la Educación para la Comprensión, la Cooperación y la Paz Internacionales y la Educación relativa a los Derechos Humanos y las Libertades Fundamentales. Obtenido de http://portal.unesco.org/es/ev.phpURL_ID=13088&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html.

Universidad Francisco de Paula Santander (2010). Plan de Desarrollo. Cúcuta: UFPS

Universidad Francisco de Paula Santander (2011). Plan de Desarrollo 2011-2019. Cúcuta: UFPS

Downloads

Published

2013-01-09

Issue

Section

Case studies

How to Cite

Aspirational elements in an Institution of higher education in the Colombia-Venezuela ́s Border. (2013). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 2-6. https://doi.org/10.22335/rlct.v4i2.473