Needs of training of administrative staff in a border university

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v5i1.469

Keywords:

Plan, training program, human resource, quality

Abstract

This article presents the characterization of profiles and load requirements from the analysis of methodology to identify the training needs, the strengthening, the training and the development of each of the positions during the work cycle in the institution of higher education and Facilitate decisions on the formation of human talent. Results: administrative processes, quality management are programs in which training needs are focused. Conclusion: Needs in training and training of administrative staff of higher education institutions, focus on project formulation and management, Microsoft project, Human Talent management, human talent management.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Carlos Alberto Gómez, General Electric Latinoamérica

    Especialista en Estadística. Ing Mecánico.

  • José Joaquín Martínez Lozano, Universidad Francisco de Paula Santander
    Licenciado en Biología y Química. Especialista en Biomatemática. Magister en gerencia educativa. Doctor en educación.
  • Mawency Vergel Ortega, Universidad Francisco de Paula Santander
    Licenciado en Matemáticas y Física. Especialista en Estadística aplicada. Magister engerencia educativa. Doctor en educación.

References

Alarcón, P., Wenger, L., Chesta, S., & Salvo, S. (2012). Predictive validity at the instrument risk and resources (fer-r) for intervention assessment with young offenders: Preliminary study. Universitas Psychologica, 11(4), 1183-1195.

Gallardo, H., & Vergel, M. (2005). De una Experiencia en Formación de Orientadores y Diseñadores a la Proyección Social del Museo Interactivo. IX reunión de la Red-Pop, Río de Janeiro

García Cívico, J. (2010). La integración social de la persona inmigrante en España: Norma y realidad. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 2(1), 25-39. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v2i1.65

Departamento administrativo de la función pública. Guía para la formulación del Plan de Capacitación. Escuela Superior de Administración Pública. Departamento de capacitación. Bogotá: -PIC 2008, 49 p.

López, F. H. (2012). Thinking philosophically from within a global mindset: The dialogue between discourse ethics (apel) and the ethics of liberation (dussel). [Pensar filosóficamente desde un horizonte mundial: El diálogo entre la ética del discurso (APEL) y la ética de la liberación (Dussel)] Pensamiento, 68(257), 477-500.

Parra-Cabrera, H., Vergel, M. (2011). Imaginario de nación en estudiantes universitarios de la ciudad de San José de Cúcuta. Ecomatematico. 2(1). 47-59.

Reyes Ruiz, L., Castañeda Carranza, E., & Pabón Castro, D. (2012). “Causas psicosociales de la deserción universitaria”. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 164-168. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i1.179

Rodríguez-Molina, J. M., Asenjo-Araque, N., Lucio-Pérez, M. J., & Becerra-Fernández, A. (2011). Elaboración de un instrumento de diagnóstico y diagnóstico diferencial en transexualidad. Semergen, 37(2), 61-68. doi:10.1016/j.semerg.2010.10.005

Roncancio Parra, N., & Espinosa, H. (2010). Un breve acercamiento a la formación de los semilleros de investigación. Precisiones acerca de algunas diferencias entre la formación investigativa y la investigación formativa. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 2(1), 152-157. doi: http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v2i1.75

Unikel, C., & Gómez-Peresmitré, G. (2004). Validez de constructo de un instrumento para la detección de factores de riesgo en los trastornos de la conducta alimentaria en mujeres mexicanas. Salud Mental, 27(1), 38-49.

Published

2013-08-02

How to Cite

Needs of training of administrative staff in a border university. (2013). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 198-204. https://doi.org/10.22335/rlct.v5i1.469