Methodology for developing training plans in institutions of higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v5i1.388

Keywords:

Educational planning, management, processes, quality

Abstract

This article presents a methodology for the identification of training needs, strengthening, training and development of each of the expenses during the work cycle in the organization, in order to contribute to the Francisco de Paula Santander training plan and / or facilitate decisions On job placement University. Results: Their validity was 0.87 as assessed by specialists. Conclusion: The method is reliable and effective.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Héctor Miguel Parra López, Universidad Francisco de Paula Santander
    Ingeniero de Sistemas. Master Scientarium en Administración educativa.
  • Mawency Vergel Ortega, Universidad Francisco de Paula Santander
    Licenciado en Matemáticas y Física. Especialista en Estadística aplicada. Magister en gerencia educativa. Doctor en educación.
  • José Joaquín Martínez Lozano, Universidad Francisco de Paula Santander
    Licenciado en Biología y Química. Especialista en Biomatemática. Magister en gerencia educativa. Doctor en educación.

References

Acevedo, C., Flórez, E., Vergel, M. (2012). Teoría de contacto aplicada al mecanismo leva-palpador cilíndrico: ley de desplazamiento diseñada por curvas de Bézier. Bogotá: UNAL

Achury Saldaña, D. M., Sepúlveda Carrillo, G. J., Rodríguez Colmenares, S. M., & Giraldo, I. C. (2012). Validity and reliability of an instrument to evaluate adherence in patients with heart failure. Enfermeria Global, 11(2), 1-9.

Alarcón, P., Wenger, L., Chesta, S., & Salvo, S. (2012). Predictive validity at the instrument risk and resources (fer-r) for intervention assessment with young offenders: Preliminary study. Universitas Psychologica, 11(4), 1183-1195.

Gallardo, H., & Vergel, M. (2005). De una Experiencia en Formación de Orientadores y Diseñadores a la Proyección Social del Museo Interactivo. IX reunión de la Red-Pop, Río de Janeiro

García Cívico, J. (2010). La integración social de la persona inmigrante en España: Norma y realidad. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 2(1), 25-39. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v2i1.65

López-Carmona, J. M., Rodríguez-Moctezuma, R., Munguía-Miranda, C., Hernández-Santiago, J. L., & Casas de la Torre, E. (2000). Validity and reliability of FANTASTIC an instrument for measuring the life style in mexican patients with arterial hypertension. Atencion Primaria, 26(8), 542-549.

Departamento administrativo de la función pública. Guía para la formulación del Plan de Capacitación. Escuela Superior de Administración Pública. Departamento de capacitación. Bogotá: -PIC 2008, 46 p.

López, F. H. (2012). Thinking philosophically from within a global mindset: The dialogue between discourse ethics (apel) and the ethics of liberation (dussel). [Pensar filosóficamente desde un horizonte mundial: El diálogo entre la ética del discurso (APEL) y la ética de la liberación (Dussel)] Pensamiento, 68(257), 477-500.

Parra-Cabrera, H., Toloza, C., Vergel, M. (2011). Imaginario de nación en estudiantes universitarios de la ciudad de San José de Cúcuta. Ecomatematico. 2(1). 47-59.

Ramírez-Vélez, R., & Agredo, R. A. (2012). [The fantastic instrument's validity and reliability for measuring colombian adults' life-style]. [Fiabilidad y validez del instrumento "Fantástico" para medir el estilo de vida en adultos colombianos.] Revista De Salud Pública (Bogotá, Colombia), 14(2), 226-237.

Reyes Ruiz, L., Castañeda Carranza, E., & Pabón Castro, D. (2012). “Causas psicosociales de la deserción universitaria”. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 164-168. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i1.179

Rodríguez-Molina, J. M., Asenjo-Araque, N., Lucio-Pérez, M. J., & Becerra-Fernández, A. (2011). Elaboración de un instrumento de diagnóstico y diagnóstico diferencial en transexualidad. Semergen, 37(2), 61-68. doi:10.1016/j.semerg.2010.10.005

Roncancio Parra, N., & Espinosa, H. (2010). Un breve acercamiento a la formación de los semilleros de investigación. Precisiones acerca de algunas diferencias entre la formación investigativa y la investigación formativa. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 2(1), 152-157. doi: http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v2i1.75

Unikel, C., & Gómez-Peresmitré, G. (2004). Validez de constructo de un instrumento para la detección de factores de riesgo en los trastornos de la conducta alimentaria en mujeres mexicanas. Salud Mental, 27(1), 38-49.

Published

2013-07-16

How to Cite

Methodology for developing training plans in institutions of higher education. (2013). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 205-213. https://doi.org/10.22335/rlct.v5i1.388