Incorporation of ICT in teaching methodologies of teaching specialization CECAR

Authors

  • Asdrúbal Antonio Atencia Andrade Corporación Universitaria del Caribe
  • Fernando Andrés García Atencia Corporación Universitaria del Caribe

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v5i1.3

Keywords:

Skills, information technology and communication, education, methodology, teaching

Abstract

This project was to approach the incorporation of ICT in the teaching methodologies of Specialization in Teaching program of the University Corporation Caribbean city of Sincelejo, considering that the Information Technology and Communication. Objective: To characterize from a focus on basic ICT skills of teachers methodologies Specialization Program in Teaching. Methodology: The study was a historical hermeneutic and grounded theory was used in interventional symbolic Sampieri, Fernandez & Collado.

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Author Biographies

  • Asdrúbal Antonio Atencia Andrade, Corporación Universitaria del Caribe

    Mg. en Educación. Especialista en docencia. Especialista en informática y multimedios. Licenciado en Educación.

  • Fernando Andrés García Atencia, Corporación Universitaria del Caribe

    Mg. en Educación. Especialista en investigación aplicada a la educación Administración de Empresas.

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How to Cite

Incorporation of ICT in teaching methodologies of teaching specialization CECAR. (2013). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 22-38. https://doi.org/10.22335/rlct.v5i1.3