The systematic review of the scientific literataure and the need to visualize the results of the investigations
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.232Keywords:
investigation, literature review, publicationsAbstract
It is a reflection about need of the researchers communicate their findings, review the national and international literature and made systematic reviews of different topics. These aspects contribute to the development of science and institutions.
Downloads
References
Cordon López, M. (2015). La necesidad del cambio a un proceso editorial utilizando las nuevas tecnologías de la información. Revista Logos Ciencia & TecnologíA, 6(2), 165-166. Recuperado de http://revistalogos.policia.edu.co/index.php/rlct/article/view/207/231
H. Gallardo y M. Vergel, (2005). De una Experiencia en Formación de Orientadores y Diseñadores a la Proyección Social del Museo Interactivo, IX reunión de la RedPop, Río de Janeiro, 2005. Recuperado de: http://www.cientec.or.cr/pop/2007/CO-MawencyVergel.pdf 2014.
Jiménez, R. -. (2013). Is it posible to teach to law students persuasion using metadiscourse? A teaching experience. Revista De Llengua i Dret, 59, 42-58. doi:10.2436/20.8030.02.
Kitchenham, B. (2004). Procedures for performing systematic reviews. Keele, UK, Keele University, 33(2004), 1-26. Recuperado de http://tests-zingarelli.googlecode.com/svn-history/r336/trunk/2-Artigos-Projeto/Revisao-Sistematica/Kitchenham-Systematic-Review-2004.pdf
Solana, M. Y. M. (2014). Social networks and ICTs, their role in 21st century higher education. Ilu, 19, 63-71. doi:10.5209/rev_HICS.2014.v19.45108
Talaván, N., Bárcena, E., & Villarroel, Á. (2014). Aprendizaje colaborativo asistido por ordenador para la transferencia de las competencias mediadora y lingüístico-comunicativa en inglés especializado. Digital competence development in higher education: An international perspective (pp. 87-106) doi:10.3726/978-3-653-04536-9
Torres, L. T. G., Valbuena, M. E. F., & Aristizábal, C. P. D. (2014). Narrative textual comprehension and production in primary school students. Revista Colombiana De Psicologia, 24(1), 61-83. doi:10.15446/rcp.v24n1.42314
Txabarri, J. G., & Villamor, T. V. (2014). The motivation of secondary school students in mathematical word problem solving. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 12(1), 83-106. doi:10.14204/ejrep.32.13076
Vázquez López, J. (2014). Los ejes transversales en la formación de competencias genéricas en la educación superior desde el enfoque socioformativo. un caso concreto de aplicación: El uso de las TIC en el área de salud de la BUAP. Teoria De La Educacion, 26(2), 264-267
Velmovská, K. (2014). Physics mistakes in movies or the possibility of developing critical thinking in physics education. [Errores de física en las películas o la posibilidad de desarrollar el pensamiento crítico en la educación de física] Journal of Science Education, 15(1), 37-40.
Vera, J. Á. N., Carmen González, J., & Susana Hernández, G. (2014). Familia y logro escolar en matemáticas del primer ciclo escolar de educación primaria en , México. Estudios Pedagogicos, 40(1), 281-292.
Vergel Ortega, M., Martinez Lozano, J., & Zafra Tristancho, S. (2014). Indicadores para evaluar la pertinencia social en la oferta académica de programas. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 6(1), 165-177. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v6i1.361
Williamson, G., & Navarrete, S. (2014). Cooperación internacional y educación intercultural bilingüe en chile: Cuatro casos en la educación superior. Revista Mexicana De Investigación Educativa, 19(60), 19-43
Yanci, J., Los Arcos, A., Reina, R., Gil, E., & Grande, I. (2014). Agility in primary education students: Differences by age and gender. Revista Internacional De Medicina y Ciencias De La Actividad Fisica y Del Deporte, 14(53), 23-35.
Yarza De Los Ríos, A., Ramírez, M. R., Franco, L. M., & Vásquez, N. C. (2014). Reform, life stories and professional identity in special education: An approach from the voices of special educators in medellin (colombia). Revista Brasileira De Educacao Especial, 20(3), 325-340. doi:10.1590/S1413-65382014000300002
Ydesen, C., & Andreasen, K. E. (2014). Accountability practices in the history of danish primary public education from the 1660s to the present. Education Policy Analysis Archives, 22 doi:10.14507/epaa.v22.1618
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.