The systematic review of the scientific literataure and the need to visualize the results of the investigations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.232

Keywords:

investigation, literature review, publications

Abstract

It is a reflection about need of the researchers communicate their findings, review the national and international literature and made systematic reviews of different topics. These aspects contribute to the development of science and institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mikhail Benet Rodríguez, Fundación Universitaria CAFAM
    Doctor en Ciencia. Máster en Ciencias y Profesor Titular.
  • Sandra Liliana Zafra Tristancho, Policía Nacional de Colombia

    Licenciada en Biología y Química. Magister en Prácticas Pedagógicas. Doctorando en Educación.

  • Sandra Patricia Quintero Ortega, Policía Nacional de Colombia

    Periodista; especialista en Pedagogía de la virtualidad. Jefe Centro de Mediaciones Pedagógicas. Policía Nacional de Colombia

References

Cordon López, M. (2015). La necesidad del cambio a un proceso editorial utilizando las nuevas tecnologías de la información. Revista Logos Ciencia & TecnologíA, 6(2), 165-166. Recuperado de http://revistalogos.policia.edu.co/index.php/rlct/article/view/207/231

H. Gallardo y M. Vergel, (2005). De una Experiencia en Formación de Orientadores y Diseñadores a la Proyección Social del Museo Interactivo, IX reunión de la RedPop, Río de Janeiro, 2005. Recuperado de: http://www.cientec.or.cr/pop/2007/CO-MawencyVergel.pdf 2014.

Jiménez, R. -. (2013). Is it posible to teach to law students persuasion using metadiscourse? A teaching experience. Revista De Llengua i Dret, 59, 42-58. doi:10.2436/20.8030.02.

Kitchenham, B. (2004). Procedures for performing systematic reviews. Keele, UK, Keele University, 33(2004), 1-26. Recuperado de http://tests-zingarelli.googlecode.com/svn-history/r336/trunk/2-Artigos-Projeto/Revisao-Sistematica/Kitchenham-Systematic-Review-2004.pdf

Solana, M. Y. M. (2014). Social networks and ICTs, their role in 21st century higher education. Ilu, 19, 63-71. doi:10.5209/rev_HICS.2014.v19.45108

Talaván, N., Bárcena, E., & Villarroel, Á. (2014). Aprendizaje colaborativo asistido por ordenador para la transferencia de las competencias mediadora y lingüístico-comunicativa en inglés especializado. Digital competence development in higher education: An international perspective (pp. 87-106) doi:10.3726/978-3-653-04536-9

Torres, L. T. G., Valbuena, M. E. F., & Aristizábal, C. P. D. (2014). Narrative textual comprehension and production in primary school students. Revista Colombiana De Psicologia, 24(1), 61-83. doi:10.15446/rcp.v24n1.42314

Txabarri, J. G., & Villamor, T. V. (2014). The motivation of secondary school students in mathematical word problem solving. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 12(1), 83-106. doi:10.14204/ejrep.32.13076

Vázquez López, J. (2014). Los ejes transversales en la formación de competencias genéricas en la educación superior desde el enfoque socioformativo. un caso concreto de aplicación: El uso de las TIC en el área de salud de la BUAP. Teoria De La Educacion, 26(2), 264-267

Velmovská, K. (2014). Physics mistakes in movies or the possibility of developing critical thinking in physics education. [Errores de física en las películas o la posibilidad de desarrollar el pensamiento crítico en la educación de física] Journal of Science Education, 15(1), 37-40.

Vera, J. Á. N., Carmen González, J., & Susana Hernández, G. (2014). Familia y logro escolar en matemáticas del primer ciclo escolar de educación primaria en , México. Estudios Pedagogicos, 40(1), 281-292.

Vergel Ortega, M., Martinez Lozano, J., & Zafra Tristancho, S. (2014). Indicadores para evaluar la pertinencia social en la oferta académica de programas. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 6(1), 165-177. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v6i1.361

Williamson, G., & Navarrete, S. (2014). Cooperación internacional y educación intercultural bilingüe en chile: Cuatro casos en la educación superior. Revista Mexicana De Investigación Educativa, 19(60), 19-43

Yanci, J., Los Arcos, A., Reina, R., Gil, E., & Grande, I. (2014). Agility in primary education students: Differences by age and gender. Revista Internacional De Medicina y Ciencias De La Actividad Fisica y Del Deporte, 14(53), 23-35.

Yarza De Los Ríos, A., Ramírez, M. R., Franco, L. M., & Vásquez, N. C. (2014). Reform, life stories and professional identity in special education: An approach from the voices of special educators in medellin (colombia). Revista Brasileira De Educacao Especial, 20(3), 325-340. doi:10.1590/S1413-65382014000300002

Ydesen, C., & Andreasen, K. E. (2014). Accountability practices in the history of danish primary public education from the 1660s to the present. Education Policy Analysis Archives, 22 doi:10.14507/epaa.v22.1618

Published

2015-12-17

Issue

Section

Reflection Articles

How to Cite

The systematic review of the scientific literataure and the need to visualize the results of the investigations. (2015). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 7(1), 101-103. https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.232