Business practice: teaching method university
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.228Keywords:
agility, analysis, decision, dexterity and resultAbstract
While the theory may constitute an important starting point, which gives a general culture specific to the student, the fact is that it must acquire the skills, techniques, skills and analysis to specific situations, and business practice, is one of the most important means to acquire these skills, which will allow in the future, to operate with safety and appropriateness in their field. According to their professional development will be evaluated by their practical skills, should be borne in mind that we are in a world of results.
Downloads
References
Bruner, J. (2004). Realidad mental y mundos posibles. Los actos de la imaginación que dan sentido a la experiencia. Barcelona: Editorial Gedisa.
Guzmán, L. (1980). Práctica social y conocimiento científico. Recuperado el 13 de septiembre de 2015 de http://www.ts.ucr.ac.cr/binarios/docente/pd-000041.pdf
Hurtado Bonilla, JI. (2004). El reto de la Educación Universitaria Frente a las Nuevas Tecnologías. Bogotá: USTA.
Meneses Morales, E. (2009). Perfil del Maestro Universitario. Módulo Técnicas Docentes. Bogotá: USTA.
Navarro, I., González, C. El trabajo colaborativo como estrategia para el desarrollo de competencias profesionales.
Navarro Soria, I., González Gómez, C., López Monsalve, B., y Botella Pérez, P. (2015). Aprendizaje de contenidos académicos y desarrollo de competencias profesionales mediante prácticas didácticas centradas en el trabajo cooperativo y relaciones multidisciplinares. Revista de Investigación Educativa, 33(1), 99-117.
Pozuelos, F., Rodríguez, F., y Travé, G. (2012). El enfoque interdisciplinar en la enseñanza universitaria y aprendizaje basado en la investigación: un estudio de caso en el marco de la formación. Huelva: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
Prieto Castillo, D. (2009). Mediación Pedagógica de las Tecnologías. Módulo Técnicas Docentes. Bogotá: USTA.
Polanco, V. M. D. (2012). The right to the city in mexico city. A progressive rhetoric for a neoliberal urban management? Andamios, 9(18), 117-139.
Suárez, D. (2005). La documentación narrativa de experiencias pedagógicas. Una estrategia para la formación de docentes. Buenos Aires: Ministerio de Educación Ciencia y Tecnología.
Velmovská, K. (2014). Physics mistakes in movies or the possibility of developing critical thinking in physics education. [Errores de física en las películas o la posibilidad de desarrollar el pensamiento crítico en la educación de física] Journal of Science Education, 15(1), 37-40.
Vergel Ortega, M., Martinez Lozano, J., & Zafra Tristancho, S. (2014). Indicadores para evaluar la pertinencia social en la oferta académica de programas. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 6(1), 165-177. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v6i1.361
Vieites García, M. F. (2014). Theatre education: A proposal for systematization. [Educación teatral: Una propuesta de sistematización] Teoria De La Educacion, 26(1), 77-101. doi:10.14201/teoredu201426177101
Werner J. (1993). Fondo de Cultura. Economía. Bogotá: Editorial Presencia.
Williamson, G., & Navarrete, S. (2014). Cooperación internacional y educación intercultural bilingüe en chile :Cuatro casos en la educación superior. Revista Mexicana De Investigacion Educativa, 19(60), 19-43.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.