Special regime the national bureau of schools under the rules of higher education in Colombia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.213

Keywords:

institution of higher education, legal status, autonomy, special regime

Abstract

The National School of the National Police University Institute of the National Police, has the mission to educate and train members of the institution, for this, has academic and legal aspects that are based on the standards of higher education Colombia. In the same way there are elements of race and own training schools Police differential against other institutions of higher education; but in turn it is allowed to retain autonomy to be regulated, appoint teachers and decide on academic programs according to the parameters established for the National Police.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jorge Enrique Patiño Álvarez, Policía Nacional de Colombia

    Oficial de la Policía Nacional. Estudiante doctoral en educación. Magister en Educación de la Educación.

  • Diego Alejandro Cano Cadavid, Policía Nacional de Colombia

    Oficial de la Policía Nacional. Administrador Policial. Abogado. Especialista en procedimiento penal, constitucional y justicia militar.

References

Aznar, P. L. B. (2009). From mandness and

insecurity of right to rationality and order of law. A

dialectic reading of thomas hobbes. Isegoria, 41,

-251.

Centro de Pensamiento Policial. (2009). Estado y

Compendio de la convivencia en Colombia. Bogotá

D.C.: Imprenta Nacional.

Congreso de la República de Colombia. (1992). Ley

, por la cual se organiza el servicio público de la

educación policial. Bogotá. D.C.: Ministerio de

Defensa Nacional.

Congreso de la República de Colombia. (1993). Ley

, por la cual se expiden normas sobre la Policía

Nacional. Bogotá. D.C.: Ministerio de Defensa

Nacional.

Contreras Álvarez, Á. (2013). El fenómeno de

bullying en Colombia. Revista Logos Ciencia &

Tecnología, 4(2), 100-114.

doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.195

Contreras Romero, J. (2013). Estudios de

investigación en accidentalidad aérea y estudios

de casos en el área de Aviación Policial 2007-2011.

Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 115-131.

doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.196

Consejo Nacional de Acreditación. (2012). 1992-

20 años de logros en Acreditación de alta

calidad en educación superior. Bogotá D.C.:

Ministerio de Educación Nacional. p. 61.

Consejo Nacional de Acreditación. (2015). Listado

de Instituciones Acreditada en Alta Calidad.

Obtenida el 29 de noviembre de 2015, de

http://menweb.mineducacion.gov.co/cna/Buscador

/BuscadorInstituciones.php

Gómez, F. (2015). Constitución Política de

Colombia. Bogotá D.C.: Editorial Leyer.

Ministerio de Defensa Nacional. (2006). Decreto

de 2006, por el cual se modifica parcialmente

la estructura del Ministerio de Defensa Nacional.

Bogotá. D.C.: Ministerio de Defensa Nacional.

Ministerio de Educación Nacional. (2007). Sistema

de Aseguramiento de la Calidad de la Educación

Superior. Documentos Guía. Bogotá D.C.: Imprenta

Nacional.

Ospina, B. (2015). Régimen Jurídico de la

Educación Policial en Colombia. Bogotá D.C.:

Editorial Leyer.

Rubens, J. (2005). Reforma Universitaria en Brasil:

aportes para el debate sobre las reformas y el

modelo de la universidad latinoamericana. En

Autonomía y modelos Universitarios en América

Latina. Tunja: Rudecolombia editores. 277-294

Policía Nacional de Colombia. (2013). Potenciación

del conocimiento y formación policial. Proyecto

Educativo Institucional. Bogotá. D.C. : Imprenta

Nacional.

Policía Nacional. (2012). Manual de autoevaluación

para la educación policial. Bogotá D.C.: Imprenta

Nacional.

Toledo, R. F. (2014). The constitution of unions

with illicit purposes and its legal effects in the

chilean labor law. Ius Et Praxis, 20(2), 157-208.

Vega Baeza, M. R., & Durán Medina, J. F. (2014).

Philosophy like education. hermeneutics of the

human condition. Historia y Comunicacion Social,

, 603-614. doi:10.5209/rev_HICS.2014.v19.45164

Published

2015-12-17

How to Cite

Special regime the national bureau of schools under the rules of higher education in Colombia. (2015). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 7(1), 91-94. https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.213