Special regime the national bureau of schools under the rules of higher education in Colombia
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v7i1.213Keywords:
institution of higher education, legal status, autonomy, special regimeAbstract
The National School of the National Police University Institute of the National Police, has the mission to educate and train members of the institution, for this, has academic and legal aspects that are based on the standards of higher education Colombia. In the same way there are elements of race and own training schools Police differential against other institutions of higher education; but in turn it is allowed to retain autonomy to be regulated, appoint teachers and decide on academic programs according to the parameters established for the National Police.
Downloads
References
Aznar, P. L. B. (2009). From mandness and
insecurity of right to rationality and order of law. A
dialectic reading of thomas hobbes. Isegoria, 41,
-251.
Centro de Pensamiento Policial. (2009). Estado y
Compendio de la convivencia en Colombia. Bogotá
D.C.: Imprenta Nacional.
Congreso de la República de Colombia. (1992). Ley
, por la cual se organiza el servicio público de la
educación policial. Bogotá. D.C.: Ministerio de
Defensa Nacional.
Congreso de la República de Colombia. (1993). Ley
, por la cual se expiden normas sobre la Policía
Nacional. Bogotá. D.C.: Ministerio de Defensa
Nacional.
Contreras Álvarez, Á. (2013). El fenómeno de
bullying en Colombia. Revista Logos Ciencia &
Tecnología, 4(2), 100-114.
doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.195
Contreras Romero, J. (2013). Estudios de
investigación en accidentalidad aérea y estudios
de casos en el área de Aviación Policial 2007-2011.
Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 115-131.
doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.196
Consejo Nacional de Acreditación. (2012). 1992-
20 años de logros en Acreditación de alta
calidad en educación superior. Bogotá D.C.:
Ministerio de Educación Nacional. p. 61.
Consejo Nacional de Acreditación. (2015). Listado
de Instituciones Acreditada en Alta Calidad.
Obtenida el 29 de noviembre de 2015, de
http://menweb.mineducacion.gov.co/cna/Buscador
/BuscadorInstituciones.php
Gómez, F. (2015). Constitución Política de
Colombia. Bogotá D.C.: Editorial Leyer.
Ministerio de Defensa Nacional. (2006). Decreto
de 2006, por el cual se modifica parcialmente
la estructura del Ministerio de Defensa Nacional.
Bogotá. D.C.: Ministerio de Defensa Nacional.
Ministerio de Educación Nacional. (2007). Sistema
de Aseguramiento de la Calidad de la Educación
Superior. Documentos Guía. Bogotá D.C.: Imprenta
Nacional.
Ospina, B. (2015). Régimen Jurídico de la
Educación Policial en Colombia. Bogotá D.C.:
Editorial Leyer.
Rubens, J. (2005). Reforma Universitaria en Brasil:
aportes para el debate sobre las reformas y el
modelo de la universidad latinoamericana. En
Autonomía y modelos Universitarios en América
Latina. Tunja: Rudecolombia editores. 277-294
Policía Nacional de Colombia. (2013). Potenciación
del conocimiento y formación policial. Proyecto
Educativo Institucional. Bogotá. D.C. : Imprenta
Nacional.
Policía Nacional. (2012). Manual de autoevaluación
para la educación policial. Bogotá D.C.: Imprenta
Nacional.
Toledo, R. F. (2014). The constitution of unions
with illicit purposes and its legal effects in the
chilean labor law. Ius Et Praxis, 20(2), 157-208.
Vega Baeza, M. R., & Durán Medina, J. F. (2014).
Philosophy like education. hermeneutics of the
human condition. Historia y Comunicacion Social,
, 603-614. doi:10.5209/rev_HICS.2014.v19.45164
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.