The TIC- TAC- TEP: a reference to the police education
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v6i2.202Keywords:
information and communications technology, learning technologies and knowledge, , technology empowerment and participation, corporate education, critical thinking, pedagogical and technological mediationsAbstract
The authors outline reading, is part of a fabric speech for more years of continuous work near the Colombian police education, from the Centre of Pedagogical and Technological Mediation, -CEMPEyou can comment that the speech is still unfinished, but proposes a key position to be taken into account in educational processes that demand the totality in a socio-culture increasingly immersed in the TICTAC- TEP , these letters have a new very special meanings for education and from work it is necessary PONAL.
Downloads
References
Atencia Andrade, A., & García Atencia, Corporación Universitaria del Caribe CECAR, Colombia, F. (2013). Incorporación de las tic en las metodologías de los docentes de especialización en docencia de cecar. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 22-38. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.3
Benavides Vanegas, F. (2011). Sujetos Invisibles, pensamiento Criminológico y Seguridad Ciudadana. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 3(1), 149-183. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v3i1.133
Bolio Ortiz, J. (2013). El método cualitativo etnográfico y su aplicación para los estudios jurídicos. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 158-165. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.199
Contreras Bello, Y. (2012). Los elementos de la investigación: como reconocerlos, diseñarlos y construirlos. Autor: Hugo Cerda Gutiérrez. Colombia: Editorial Magisterio, 2011, 521 pp. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 220-221. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i1.183
Fernández Gómez, Eva (2009). U-learning: el futuro está aquí (pág. 18, 38, 56). Edit, Afaomega. Mexico D.F.
García Cívico, J. (2010). La integración social de la persona inmigrante en España: Norma y realidad. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 2(1), 25-39. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v2i1.65
Gómez Colmenares, C. Vergel Ortega, M. (1998). La base teórica de la simulación de eventos. Revista Respuestas. 3(1). 3-6
Hernández Gómez, J. (2011). Inteligencia económica. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 3(1), 37-55. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v3i1.105
Vergel, M. Gallardo, H. (2007) Modelación en un museo interactivo. Imaginarios. X Reunión de la RED POP y IV Taller "Ciencia, Comunicación y Sociedad". Visto en http://www.cientec.or.cr/pop/2007/CO-MawencyVergel.pdf
Gerjuoy Herbert ( 2013).Tic-Tac-Tep: construcción de un entorno personal de aprendizaje. Cita de cita Toffler: “El Shock Del Futuro”. Recuperado en: http://www.slideshare.net/laurarc/tic-tac-tep-construccin-de-un-entorno-personal-de-aprendizaje.
Gutiérrez Pérez, Francisco; Prieto Castillo, Daniel (1995). La mediación pedagógica: apuntes para una educación a distancia alternativa. Ediciones Culturales de Mendoza.
Kahneman, D., Slovic, P. & Tversky, A. (Eds.). (1982). Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Torres Castrillón, C. (2012). La resiliencia y su influencia en los policías víctimas del conflicto armado en Colombia. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 137-141. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i1.176
Paul, R., Elder, L. (2005). Una guía para los educadores en los estándares de competencia para el pensamiento crítico. Fundación para el Pensamiento Crítico. California, E. U.
Prensky Marc (2010). From Digital Natives to Digital Wisdom: Hopeful Essays for 21st Century Learning (pag 67 a 86). Edit Corwin.
Proyecto Educativo Institucional (2013). Principios de Educación Policial. Tomo 4-1.
The California Academia Press, Millbrae, CA (1990). Documento de expertos del Pensamiento Crítico: Una Declaración de Consenso de Expertos con fines de Evaluación e Instrucción Educativa. Recuperado en: http://www.insightassessment.com/dex.html
Turizo Arzuza, M. (2014). En la búsqueda de nuevas formas de interacción sociodiscursiva en entornos virtuales de aprendizaje: El nuevo rol docente. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(2), 263-273. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i2.123
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.