University social responsibility in Unicafam: an approach Management that involves social projection
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v6i2.148Keywords:
university social responsibility, social projection, socially responsible attitudesAbstract
The article presents the experience of social projection that the Fundación Universitaria Cafam (Unicafam) has been consolidating through the years, it is a work that reflects the commitment to its mission and institutional vision and that is part of the concept of university social responsibility (RSU). Throughout the document can show a set of projects and activities that develop from the various academic programs and demarcate a path towards a management model focused on social responsibility, which is based on the formation of socially responsible attitudes, which they are expected to come to belong to the scale of values of future professionals. It is a process that is part of the approach to subjects belonging to the axis of humanistic training partner, they, skills for social participation and social management which are currently coordinated by the Pedagogy School.
Downloads
References
Archila Guío, J. (2013). Educación y pedagogía en el contexto del paradigma emergente: una nueva forma de pensar y percibir el mundo para la formación de ciudadanía. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 139-149. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.12
Atencia Andrade, A., & García Atencia, F. (2013). Incorporación de las tic en las metodologías de los docentes de especialización en docencia de cecar. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 22-38. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.3
Bautista, J. (2001). Revista de educación de la Universidad de Huelva. Recuperado el 26 de Mayo de 2015, de file:///C:/Users/jairo.velasquez/Downloads/605-2337-1-PB.pdf
Cafam. (2013). Cafam. Obtenido de http://www.cafam.com.co/educacion-y-formacion/Paginas/educacion-para-la-primera-infancia.aspx
Cafam. (2013). Cafam. Obtenido de http://www.cafam.com.co/educacion-y-formacion/Paginas/Colegios-en-Concesion.aspx
Cafam la Esperanza. (2014). Colegio Cafam la Esperanza. Recuperado el 19 de Septiembre de 2014, de http://www.portalcolegiolaesperanza.com/colegio.php?sec=3
Cafam Santa Lucía IED. (2013). Cafam Santa Lucía IED. Obtenido de http://portalcolegiosantalucia.com/index.php
Carreño Bustamante, M. (2014). La formación de los estudiantes de derecho, bajo el paradigma de la investigación sociojurídica. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(2), 289-297. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i2.113
Díaz Samper, G., Espinoza Ramírez, M., & Valencia Galvis, R. (2013). El resonar público del talento humano. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 63-74.
Cristancho, M. (2012). Fundación Universitaria Cafam: El legado de Cafam para las nuevas generaciones. Educación en Cafam: experiencias pedagógicas para el desarrollo, 46-49.
CRUZ ROJA COLOMBIANA. (2014). CRUZ ROJA COLOMBIANA. Recuperado el 15 de Septiembre de 2014, de http://www.cruzrojabogota.org.co/
De la Calle, C., García, J., & Gimenez, P. (2007). La formación de la responsabilidad social en la uiniversidad. REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION, 47-66.
FUNDACIÒN CINDA. (2014). FUNDACIÒN CINDA. Recuperado el 15 de Septiembre de 2014, de http://www.fundacioncinda.com/
Fundación Desayunitos. (2013). fundación Desayunitos. Obtenido de http://www.fundaciondesayunitos.org/
Fundación Eudes. (2013). Fundación Eudes. Obtenido de http://www.fundacioneudes.co/
Hernandez, R., & Saldarriaga, A. (28 de Agosto de 2008). www.scielo.org.co. Recuperado el 7 de Mayo de 2015, de http://www.scielo.org.co/pdf/dyna/v76n159/a24v76n159.pdf
Alvidrez, J. L. B.- scopus. (1999). Ethnic variations in mental health attitudes and service use among low- income African American, Latina, and European American young women. Community Mental Health Journal, 35, 515–530. Retrieved from http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-0032726555&partnerID=40&md5=89e6c512853bebd38d26395b92e0f144
Huertas Díaz, O. (2013). Política criminal del Estado colombiano y los derechos de las personas privadas de la libertad: Análisis legislativo y jurisprudencial Corte Constitucional. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 51-62. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.6
Limongi, F. (2014). Fazendo Eleitores e Eleições: Mobilização Política e Democracia no Brasil Pós-Estado Novo. Dados. 58(2). http://dx.doi.org/10.1590/00115258201547
Turizo Arzuza, M. (2014). En la búsqueda de nuevas formas de interacción sociodiscursiva en entornos virtuales de aprendizaje: El nuevo rol docente. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(2), 263-273. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i2.123
Páez Páez, J. (2011). Competencias presentadas por los docentes del programa de sistemas de la Escuela Tecnológica Instituto Técnico Central, con respecto al uso de las TIC. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 3(1), 56-65. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v3i1.106
Ministerio de comercio, industria y comercio. (Diciembre de 2009).
Ministerio de Industria y comercio. Recuperado el 11 de Octubre de 2013, de http://www.mincit.gov.co/minturismo/publicaciones.php?id=193
Navarro, G. (Mayo de 2006). Universidad de concepción. Recuperado el 25 de Mayo de 2015, de http://rsuniversitaria.org/web/images/stories/memoria/UCP%202006.pdf
Perez, K. (2006). Diccionario de Acción Humanitaria y Cooperación al desarrollo. Recuperado el 8 de Agosto de 2013, de http://www.dicc.hegoa.ehu.es/listar/mostrar/228
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.