The culture of entrepreneurship and entrepreneurship in Educational institutions of Colombia: realities and opportunities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v6i2.147

Keywords:

entrepreneurship culture, Entrepreneurship, curriculum, entrepreneurial profile, Entrepreneurial attitudes

Abstract

The article summarizes the results of the National Study of Characterization of the Culture of Entrepreneurship that developed the Ministry of Education in 2012 in partnership with the International Organization for Migration (IOM) and the Fundación Universitaria Cafam, wich identified the attitudes teachers and students of secondary education compared to entrepreneurship,similarly the state management of the educational institutions on the subject. In addition to the main data lines of reflection and future action are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jairo Rodrigo Velásquez Moreno, Unicafam

    Magister en Educación. Directora de la Escuela de Pedagogía.

  • Claudia Marcela Guarnizo Vargas, Unicafam

    Magister en Desarrollo educativo y social. Docente.

References

Durand, M. C. (Noviembre de 2012). IPAE - Cerntro de Competitividad y Estudios Estrategicos. Obtenido de http://www.ipae.pe/media/201301/LibroPalomaDurandv02.pdf

Ministerio de Educación Nacional, OIM, Fundación Universitaria Cafam (2012) . Estudio nacional de caracterización de la cultura del emprendimiento y la empresarialidad. En el marco del convenio de cooperación Internacional N° NAJ- 709 de 2012, NAJ 643. Bogotá.

Ministerio de Educación Nacional (2012) Guía 39. La Cultura del Emprendimiento en los Establecimientos Educativos. Orientaciones generales. Bogotá

Archila Guío, J. (2013). Educación y pedagogía en el contexto del paradigma emergente: una nueva forma de pensar y percibir el mundo para la formación de ciudadanía. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 139-149.

doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.12

Atencia Andrade, A., & García Atencia, F. (2013). Incorporación de las tic en las metodologías de los docentes de especialización en docencia de cecar. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 22-38. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v5i1.3

Correa de Molina, C. (2013). Complejidad del adolescente: tensiones y emergencias de otros tipos de bucles formativos inclusivos. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 21-32. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.187

Fernandes, A., & Mello, L.F. (2014). New classes of spatial central configurations for the 7-body problem. Anais da Academia Brasileira de Ciências, 86(1), 3-9. https://dx.doi.org/10.1590/0001-37652014107412

Reyes Ruiz, L., Castañeda Carranza, E., & Pabón Castro, D. (2012). “Causas psicosociales de la deserción universitaria”. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 164-168. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i1.179

Maldonado, C. (2013). Un problema fundamental en la investigación: Los problemas P vs. NP. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 10-20. doi:http://dx.doi.org/10.22335/rlct.v4i2.186

Méndez Pardo, L. F., & Pérez-Acosta, A. M. (2009). Investigación policial tras la búsqueda de soluciones contra minas antipersona. Periódico de la Policía Nacional de Colombia, 1, 6-7.

Sarmento-Soares, L. & Martins-Pinheiro, R. (2013). Glanidium botocudo, a new species from the rio Doce and rio Mucuri, Minas Gerais, Brazil (Siluriformes: Auchenipteridae) with comments on taxonomic position of Glanidium bockmanni. Neotrop. Ichthyol. 11 (2), 265-274. http://dx.doi.org/10.1590/S1679-62252013000200004.

Published

2015-04-09

Issue

Section

Reflection Articles

How to Cite

The culture of entrepreneurship and entrepreneurship in Educational institutions of Colombia: realities and opportunities. (2015). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 6(2), 227-234. https://doi.org/10.22335/rlct.v6i2.147