Needs analysis and implementation of virtual reality technology for military training and education in Colombia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v13i1.1271

Keywords:

Military education, Training, Armed forces, Virtual reality, Military technology

Abstract

The article analyzes the training and military education needs of small unit commanders and proposes to solve them by implementing virtual reality technology. This paper applies a survey to explore the tools that are available for training small unit commanders. Likewise, it identifies institutions’ needs for this type of training, focusing on exercises for irregular combat maneuvers. An analysis was carried out to identify the main actions that military personnel usually carry out in this type of training in order to find technological solutions to them. The integration and implementation of a simulation system is proposed, making use of virtual reality technology and omnidirectional platforms for motion capture, identifying relevant factors such as, for example, adaptation to this type of technology and security parameters regarding user acceptance. The proposed system is the fundamental unit in the design of a training center for irregular maneuvers that will allow interaction with groups and different specialties within the Armed Forces.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Academia de Guerra del Ejército de Chile (2016). Ceotac. http://www.acague.cl/?page_id=61

Bonilla, J. (2016). Simaf: el mayor simulador militar de América Latina. Defensa.com. http://www.defensa.com/frontend/defensa/noticia.php?id_noticia=17929&id_seccion=332

Branco, A. (2020). Cómo EE UU usa la realidad virtual para crear mejores soldados. El Español. https://www.elespanol.com/omicrono/tecnologia/20200301/eeuu-usa-realidad-virtualcrear-mejores-soldados/470453462_0.html

Comando de Educación y Doctrina (2016). Herramientas de planeamiento. Manual de Lancero. Ejército Nacional. https://bibliodoe.files.wordpress.com/2019/01/ejc-3-26-lancero.pdf

Cronus, O. (2016). Delta Six Guide Updates. https://manualzz.com/doc/26590749/delta-six-guide-updates

Dudley, D. (2018). El futuro de la realidad virtual en la salud y los juegos. AARP. https://www.aarp.org/espanol/hogarfamilia/tecnologia/info-2019/beneficios-uso-de-realidadvirtual-vr-en-atencion-medica.html

Ejército Nacional de Colombia. (2010). Reglamento de operaciónes y maniobras de combate irregular. Publicaciones Ejército.

Ejército Nacional de Colombia. (2015). Organigrama-Ejército Nacional de Colombia. Ejercito.mil.co. https://www.ejercito.mil.co/?idcategoria=27

Ejército Nacional de Colombia. (2017). Plan integral de simulación. Sección de publicaciones de Ejército.

Gooding, M. (2016). Army opens new virtual training center at Ft. Eustis. 13 News Now. https://www.13newsnow.com/article/news/army-opens-new-virtual-training-center-at-fteustis/291-326344805

Indra (2019). Indra potencia el entrenamiento militar con el uso de gafas de realidad virtual. Indracompany.com. https://www.indracompany.com/es/noticia/indra-potencia-entrenamiento-militar-uso-gafas-realidad-virtual

Jefatura de Educación y Doctrina (2010). Reglamento de operaciones y maniobras de combate irregular. Sección de publicaciones de Ejército.

Jiménez, R. (2014). Realidad virtual, su presente y futuro. Universidad Católica de Asunción.

Lenovo (2015). Ideacentre Y700-900 Hardware Maintenance Manual. https://content.etilize.com/User-Manual/1037506120.pdf

Muente, G. (15 de abril de 2019). El futuro del aprendizaje ¿Cómo aplicar la realidad virtual en la educación? Rockcontent.com. https://rockcontent.com/es/blog/realidad-virtualen-la-educacion/

Omni (2017). Operator manual. http://www.virtuix.com/wpcontent/uploads/2017/01/Virtuix-Omni-Operator-Manual-v1.4.pdf

V. Tm (2016). Vive PRE User Guide. https://www.htc.com/managed-assets/shared/desktop/vive/Vive_PRE_User_Guide.pdf

Walpole, M. (2012). Probabilidad y estadística para ingeniería y ciencias. Pearson.

Published

2021-01-01

Issue

Section

Research articles / Original articles

How to Cite

Needs analysis and implementation of virtual reality technology for military training and education in Colombia. (2021). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 13(1), 8-18. https://doi.org/10.22335/rlct.v13i1.1271