The training of law students under the paradigmof the research sociolegal

Authors

  • María Teresa Carreño Bustamante Universidad de Manizales

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v5i2.113

Keywords:

citizenship, democracy, values, civics

Abstract

Conceptions of the participation of students of law in Colombia, attending a course problematizes staging professional right after she graduated from the program in a consistent relationship to the principles of citizenship, democracy, values are not evidence, citizenship that is supposed to contain the student's education law, having as a fundamental reference in its professionalization CN 1991.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • María Teresa Carreño Bustamante, Universidad de Manizales

    Abogada. Magíster en educación y desarrollo humano. Doctora en Ciencias Sociales. Profesora Titular.

References

Aguirre Román, J. O. (2008). La relación lenguaje y derecho: Jürgen Habermas y el debate iusfilosófico. Opinión Jurídica,7(13), 139-162.

Barrera, T. G. V., Ortiz, F. E. P., & Cárdenas, J. A. C. (2013). Perspectivas actuales para el estudio de los derechos humanos desde sus dimensiones. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 97-118.

Bejarano, R. M., & Torres, N. E. P. (2012). Globalización, tecnociencias y culturas relacionales. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 107-120.

Blanco, G. (1999). Volver a pensar la educación. En Congreso Internacional de Didáctica, Política, Educación y Sociedad . Madrid: Morata.

Bonorino, P.R., Peña, J. I. (2006). Filosofía del Derecho. Recuperado de http://www.ramajudicial.gov.co/csj/downloads/UserFiles/File/CSJ/Filosofia%20del%20Derecho.pdf

Cárdenas Palomo, M., Vergel Ortega, M., & Rincón Leal, O. (2015). Reliquidación de matrícula. Caracterización del beneficiario en la Universidad Francisco de Paula Santander. Ecomatemático, 4(1), 80-94. Recuperado de http://revistas.ufps.edu.co/ojs/index.php/ecomatematico/article/view/128

Correa, M. M. (2013). Didáctica pertinente en educación superior: un ejercicio desde la teoría de la complejidad en la profesión de trabajo social. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 10-21.

De Molina, C. C. (2010). Auto-organización curricular en el contexto de la emergencia de una ética global: formación del estudiante y calidad de la educación. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 1(2), 86-94.

Díaz, Ó. H. (2011). Globalización y transformación social: La educación en la nueva aldea mundial. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 2(2), 112-117.

Fontalvo, I. M. S., Buitrago, J. O. S., & Ocaña, A. L. O. (2013). Educación para una ciudadanía inclusiva. Diagnóstico de necesidades formativas del profesorado de básica secundaria y media académica. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 132-141.

Giraldo, Á. (1999). Metodología y Técnica de la investigación sociojurídica. Bogotá: Legis.

Guío, J. E. A. (2013). Educación y pedagogía en el contexto del paradigma emergente: una nueva forma de pensar y percibir el mundo para la formación de ciudadanía. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 139-149.

Huergo, J. (2005). Los medios y tecnologías Educación. La Plata: Universidad Nacional de La Plata.

Kymlicka, W. (2003). La Política Vernácula, Nacionalismo, multiculturalismo y ciudadanía. Barcelona: Paidós.

Murcia, S. R. C., & Jiménez, M. Z. (2012). Manejar las emociones, factor importante en el mejoramiento de la calidad de vida. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 58-67.

Nino, C. S. (2003). Introducción al análisis del derecho. Buenos Aires: Astrea.

Ortiz, J. P. B. (2013). El método cualitativo etnográfico y su aplicación para los estudios jurídicos. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 158-165.

Osorio, P. A. M. (2012). La enseñanza en arquitectura y las visiones normativas hegemónicas, desde el contexto global al local. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(1), 121-129.

Páez, J. A. P. (2011). Competencias presentadas por los docentes del programa de sistemas de la Escuela Tecnológica Instituto Técnico Central, con respecto al uso de las TIC. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 3(1), 56-65.

Riaño, G. J. R. L., & Mosquera, É. O. V. (2012). Logos Ciencia y Tecnología.

Rojas Amandi, V. M. (2004). Facticidad y validez, sobre el derecho y el Estado democrático de derecho en términos de teoría del discurso. Jurídica. Anuario del departamento de derecho de la Universidad Iberoamericana de México, 34, 499-503. Recuperado de http://www.juridicas.unam.mx/publica/librev/rev/jurd/cont/34/pr/pr39.pdf

Russi, G. E. O., Ortega, S. P. Q., & Correa, A. M. D. (2015). Modelo de mediaciones pedagógicas y tecnológicas para entender e incorporar adecuadamente procesos pedagógicos-comunicativos-tecnológicos de ambientes virtuales de aprendizaje en la policía nacional de Colombia. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 6(2), 188-197.

Samper, G. A. J. D., Ramírez, M. E., & Galvis, R. D. V. (2013). El resonar público del talento humano. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 63-74.

Sánchez, L. M. (2013). “VIVIENDO EN LO ILUSORIO DEL UNIVERSO 2.0” Comprensión de la experiencia de una persona que ha experimentado la necesidad de conectarse a redes sociales en internet: un estudio cualitativo de caso. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(1), 176-193.

Santos, B. D., & García Villegas, M. (2001). El caleidoscopio de las justicias en Colombia. Bogotá: Siglo del Hombre Editores - Universidad de Los Andes.

Sarmiento, A. S., & García, J. S. (2013). Proyecto educativo de ciudad: desarrollo del ser social de cara a la vida global. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 4(2), 62-69.

Tapia, L. (2008). Política Salvaje. La Paz (Bolivia): Muela del diablo editores.

Weber, M. (1944). Economía y Sociedad. México D.F.: Fondo de Cultura Económica.

Zemelman, H. (2010). Pensamiento crítico y neoliberalismo en América Latina. Conferencia Universidad Pedagógica Nacional. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.

Published

2014-01-02

Issue

Section

Reflection Articles

How to Cite

The training of law students under the paradigmof the research sociolegal. (2014). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 5(2), 289-297. https://doi.org/10.22335/rlct.v5i2.113