Skills presented by teachers in the program of the school system technology central technical institute,regarding the use of ICT

Authors

  • Jaime Alberto Páez Páez Universidad Pedagógica Nacional

DOI:

https://doi.org/10.22335/rlct.v3i1.106

Keywords:

Teachers, systems, education, process education

Abstract

The program of the school Technology systems for professional technical training systems. In spite of not having a study that identified the competencies presented by teachers, research has been done to increase the degree of familiarity and contribute ideas for diagnosing basic features in the exercise of their profession.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Jaime Alberto Páez Páez, Universidad Pedagógica Nacional

    Magíster en Educación. Docente.

References

CABELLO, R. (2002). "Aproximación al estudio de competencias tecnológicas". Extraído el 27 de julio de 2008 desde http://www.littec.ungs.edu.ar/ eventos/ROXANA%20CABELLO.pdf

JOEL, M. (2006). "Where´s the evidence that active learning works?" Adv Physiol Educ, 3 (159-167).

LUJAN, H. and DI, Carlos (2006). "Too much teaching, not enough learning: what is the solution?" Adv Physiol Educ, 3 (17-22).

PÉREZ, I. (2002). Nuevas estrategias didácticas en entornos digitales para la enseñanza superior. Imprenta Universitaria. Universidad de Panamá.

PEROZO, M. Joanna (2007). Competencias de los profesores universitarios en tecnologías de información y comunicación para el uso del edublog como herramienta de aprendizaje. GT TIC, Apropiación Social y Gobierno Electrónico.

ROJAS, María Orfa; GARZÓN, Ruth; DEL RIESGO, Lilia; PINZÓN, Martha Leonor y SALAMANCA, Alba Lucía (2009). "Estrategias pedagógicas como herramienta educativa: la tutoría y el proceso formativo de los estudiantes". Revista Iberoameri cana de Educación. ISSN: 1681-5653. No. 50/3-10 de septiembre.

SIGALES, C. (2004). "Formación universitaria y TIC: nuevos usos y nuevos roles". Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC). [Artículo en línea]. UOC. Vol. 1, n.° 1. http://www.uoc.edu/rusc/dt/esp/sigales0704.pdf [Fecha de consulta: 20-09-2010]

VÁSQUEZ, C y ARANGO, S. (2006). Proceso de enseñanza-aprendizaje mediado por las herramientas de comunicación en red. Extraído el 2 de agosto de 2008 desde http://www.cibersociedad.net/congres2006/gts/comunicacio. php?llengua=es&id=844

ZAYAS, F. (2006). El uso del edublog. Extraído el 10 de junio de 2008 desde http://www.fzayas. com/darlealalengua/

COLL, C. (2003). Aprendizaje escolar y construc ción del conocimiento. México, Podiós Educador.

SALINAS, J. (2002). "Modelos flexibles como respuesta de las universidades a la sociedad de la información". Acción Pedagógica vol. 11, n.° 1.

SALINAS, J. (2004). "Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria". Revista Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC) vol. 1, n.° 1.

SALINAS, J. (2004). "Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria". Revista Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC) vol. 1, n.° 1.

CABERO, J. y LLORENTE, M. (2005). "Las TIC y la educación ambiental". Relatec: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa vol. 4 n.° 2 (9-26).

VAN DEN Herst, C. (2005). ¿Qué es la web 2.0? Disponible en: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Joa/ Mis%20documentos/web20/%C2%BFQu%C3%A9%20 es%20la%20Web%202_0.html

Published

2011-07-02

How to Cite

Skills presented by teachers in the program of the school system technology central technical institute,regarding the use of ICT. (2011). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 3(1), 56-65. https://doi.org/10.22335/rlct.v3i1.106