Skills presented by teachers in the program of the school system technology central technical institute,regarding the use of ICT
DOI:
https://doi.org/10.22335/rlct.v3i1.106Keywords:
Teachers, systems, education, process educationAbstract
The program of the school Technology systems for professional technical training systems. In spite of not having a study that identified the competencies presented by teachers, research has been done to increase the degree of familiarity and contribute ideas for diagnosing basic features in the exercise of their profession.
Downloads
References
CABELLO, R. (2002). "Aproximación al estudio de competencias tecnológicas". Extraído el 27 de julio de 2008 desde http://www.littec.ungs.edu.ar/ eventos/ROXANA%20CABELLO.pdf
JOEL, M. (2006). "Where´s the evidence that active learning works?" Adv Physiol Educ, 3 (159-167).
LUJAN, H. and DI, Carlos (2006). "Too much teaching, not enough learning: what is the solution?" Adv Physiol Educ, 3 (17-22).
PÉREZ, I. (2002). Nuevas estrategias didácticas en entornos digitales para la enseñanza superior. Imprenta Universitaria. Universidad de Panamá.
PEROZO, M. Joanna (2007). Competencias de los profesores universitarios en tecnologías de información y comunicación para el uso del edublog como herramienta de aprendizaje. GT TIC, Apropiación Social y Gobierno Electrónico.
ROJAS, María Orfa; GARZÓN, Ruth; DEL RIESGO, Lilia; PINZÓN, Martha Leonor y SALAMANCA, Alba Lucía (2009). "Estrategias pedagógicas como herramienta educativa: la tutoría y el proceso formativo de los estudiantes". Revista Iberoameri cana de Educación. ISSN: 1681-5653. No. 50/3-10 de septiembre.
SIGALES, C. (2004). "Formación universitaria y TIC: nuevos usos y nuevos roles". Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC). [Artículo en línea]. UOC. Vol. 1, n.° 1. http://www.uoc.edu/rusc/dt/esp/sigales0704.pdf [Fecha de consulta: 20-09-2010]
VÁSQUEZ, C y ARANGO, S. (2006). Proceso de enseñanza-aprendizaje mediado por las herramientas de comunicación en red. Extraído el 2 de agosto de 2008 desde http://www.cibersociedad.net/congres2006/gts/comunicacio. php?llengua=es&id=844
ZAYAS, F. (2006). El uso del edublog. Extraído el 10 de junio de 2008 desde http://www.fzayas. com/darlealalengua/
COLL, C. (2003). Aprendizaje escolar y construc ción del conocimiento. México, Podiós Educador.
SALINAS, J. (2002). "Modelos flexibles como respuesta de las universidades a la sociedad de la información". Acción Pedagógica vol. 11, n.° 1.
SALINAS, J. (2004). "Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria". Revista Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC) vol. 1, n.° 1.
SALINAS, J. (2004). "Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria". Revista Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC) vol. 1, n.° 1.
CABERO, J. y LLORENTE, M. (2005). "Las TIC y la educación ambiental". Relatec: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa vol. 4 n.° 2 (9-26).
VAN DEN Herst, C. (2005). ¿Qué es la web 2.0? Disponible en: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Joa/ Mis%20documentos/web20/%C2%BFQu%C3%A9%20 es%20la%20Web%202_0.html
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode#languages), under the principle that making research available to the public free of charge supports greater global knowledge exchange. This means that the authors transfer the Copyrights to the journal, so that the material can be copied and distributed by any means, as long as the authors’ recognition is maintained, and the articles are not commercially used or modified in any way.